A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | R | S | T | U | V | W | Z

Ukrajina - Bukovel a Drahobrat - Průvodce

Ukrajinsky i rusky Буковель a Драhобрат

Bukovel je v současné době ukrajinským zimním střediskem číslo jedna. Přitom ještě v roce 2000 zdaleka nedosahovalo takové slávy jako dnes. Tenkrát tam bylo v provozu jen několik dvoukotev, zatímco na počátku sezony 2007/2008 už bylo funkčních 14 lanovek a přes 50 kilometrů sjezdovek všech obtížností. Konkrétně 61 sjezdovek (12 modrých, 41 červených a 8 černých).

Bukovel (nahrál: admin)
Bukovel
Bukovel (nahrál: admin)
Bukovel

Bukovel má ambiciózní plány na další rozvoj, které by z něj měly v sezóně 2008/2009 s 278 kilometry a 35 lanovkami udělat jedno z dvaceti největších zimních středisek na světě.

Bukovel (nahrál: admin)
Bukovel
Drahobrat (nahrál: admin)
Drahobrat

V roce 2006 ukrajinská vláda oznámila, že by se na Bukovelu v roce 2018 mohly konat zimní olympijské hry. Nevýhoda Bukovelu je, že leží v průměrné výšce jen asi 1000 metrů nad mořem (nejvyšší vrchol má 1370 metrů nad mořem), a proto není kvalitní sníh stoprocentně jistý po celou sezonu a sjezdovky vyžadují umělé zasněžování.

Drahobrat (nahrál: admin)
Drahobrat
vlek na Drahobratu (nahrál: admin)
vlek na Drahobratu

Říká se, že toto moderní zimní středisko bylo postaveno na Bukovelu, který nemá úplně optimální nadmořskou výšku (narozdíl od nedalekého Drahobratu) proto, že bývalý ukrajinský prezident Leonid Kučma měl nedaleko Bukovelu chatu.

Drahobrat je výše položené zimní středisko (až 1 800 metrů nad mořem), ale výrazně menší než Bukovel – jezdí tam v současné době čtyři dvoukotvy. Holé vrchy kopců ale za slunného počasí umožňují úchvatné výlety na sněžnicích.

Drahobratská sjezdovka (nahrál: admin)
Drahobratská sjezdovka
Mapa Drahobratu (nahrál: admin)
Mapa Drahobratu

Doprava na Drahobrat je v zimě poněkud dobrodružnou záležitostí – jezdí tam převážně sovětské gaziky, které mají spotřebu až 50 litrů nafty na 100 kilometrů. V případě, že je na jednosměrné asfaltce opravdu hodně sněhu, je ale gazik jediným dopravním prostředkem, který dokáže na Drahobrat vyjet. Ani ty nejmodernější džípy s náhonem na všechna čtyři kola nemají dostatečně mohutné pneumatiky a neváží ani zdaleka tolik tun jako gaziky. Kdo měl tu čest vyjet na Drahobrat gazikem, bude do konce svého života k tomuto vozidlu chovat bezmeznou technologickou úctu. Týdenní lyžařské zájezdy na Bukovel a Drahobrat pořádá brněnská cestovka Alpina.

- http://bukovel.com/ (anglicky, německy, rusky a ukrajinsky)

Bukovel (nahrál: admin)
Bukovel
Bukovel (nahrál: admin)
Bukovel
Bukovel (nahrál: admin)
Bukovel
Bukovel (nahrál: admin)
Bukovel
Bukovel (nahrál: admin)
Bukovel
Drahobrat (nahrál: admin)
Drahobrat
Drahobrat (nahrál: admin)
Drahobrat
Drahobrat (nahrál: admin)
Drahobrat
Drahobrat (nahrál: admin)
Drahobrat
Drahobrat (nahrál: admin)
Drahobrat
Drahobrat (nahrál: admin)
Drahobrat
Drahobrat (nahrál: admin)
Drahobrat
Drahobrat (nahrál: admin)
Drahobrat
U gaziků (nahrál: admin)
U gaziků
skipasy (nahrál: admin)
skipasy

Poslední editace textu: 9.6.2011 12:11

Konvertor měn

 
Zdroj: penize.cz
REKLAMA